Written by: Trond Anton Andersen
Date: 06.12.2012 09:09
- NordNorsk Reiseliv jobber for at det mentale postkortet av Nord-Norge, skal være fylt av gode og positive assosiasjoner. Vi vil gjerne sender postkort med bilder av Finnmarksløpet ut i markedene, sier Hilde Bjørkli, reiselivssjef på NordNorsk Reiseliv sitt kontor i Alta.
FOTO: Geir Stian Altmann Larsen
Vinterturisme er i ferd med å befeste seg, og hundesledetur er et av de sentrale opplevelseskonseptene som tilbys på denne tiden av året. Nest etter å oppleve nordlyset, er det ut på tur med hund som ligger øverst på ønskelisten.
- Finnmarksløpet har stort internasjonalt besøk på sin webportal under løpet, og NordNorsk Reiseliv har et stort internasjonalt publikum. Dette ønsker vi å ta ut synergieffekten av, sier Roger Johansen, reiselivs- og websjef på NordNorsk Reiseliv sitt kontor i Bodø.
Finnmarksløpet vokser seg stadig større og nytt for 2013 er etableringen av Finnmarksløpets egen nett-TV kanal. Her skal NordNorsk Reiseliv profilere landsdelen og begeistre alle de som følger Europas nordligste sledehundeløp fra egen stue. Vi er svært glade for å ha innledet et samarbeid med NordNorsk Reiseliv AS, og ser fram til gjensidig nytteverdi og ikke minst læringseffekten av dette samarbeidet, sier Svanhild Pedersen, daglig leder i Finnmarksløpet.
For mer informasjon kontakt med Hilde Bjørkli, Reiselivssjef i NordNorsk Reiseliv på mobil 901 79 246 eller e-post: hilde@nordnorge.com